Kurs uprawniajacy do pracy ze sprawcami przemocy w rodzinie z wykorzystaniem metody z DULUTH

Kurs uprawniajacy do pracy ze sprawcami przemocy w rodzinie z wykorzystaniem metody z DULUTH

Kurs duluth Warszawa

Szkolenie odbędzie się w Warszawie w dwa weekendy: 26-27 września i 17-18 października.

Ze względu na współpracę Fundacji FENIKS z gospodarzami FUNDACJĄ SŁAWEK

Kurs może odbyć się w promocyjnej cenie 800 zł za osobę.

Otrzymany Certyfikat po spełnieniu pozostałych wymagań określonych w 
Rozporządzeniu MPiPS z dnia 22 lutego 2011 r. w sprawie standardu podstawowych usług świadczonych przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, kwalifikacji osób zatrudnionych w tych ośrodkach, szczegółowych kierunków prowadzenia oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych wobec osób stosujących przemoc w rodzinie oraz kwalifikacji osób prowadzących oddziaływania korekcyjno-edukacyjne.
upoważnia do prowadzenia programów korekcyjno-edukacyjnych i terapeutycznych dla sprawców przemocy.

Zapisy i pytania proszę kierować mailowo: kontakt@fundacjafeniks.pl

lub telefonicznie: 696 081 880

OPIS PROGRAMU

PROGRAM KOREKCYJNO-EDUKACYJNY

wg Metody z Duluth

 1. Cele programu

Jednym z głównych założeń programu jest pomoc sprawcom w zaprzestaniu stosowania przemocy poprzez edukację mającą na celu:

  •  uświadomienie sprawcy czym jest przemoc,
  • uzyskanie przez niego  świadomości  własnych zachowań przemocowych  wobec bliskich,
  • rozpoznanie przez niego  sygnałów ostrzegawczych zapowiadających zachowania przemocowe,
  • opracowanie „planu bezpieczeństwa” zapobiegającemu użyciu siły i przemocy,
  • nabycie nowych umiejętności służących  rozwiązywaniu konfliktów, sporów bez użycia agresji,
  • naukę  partnerskiego układania stosunków w rodzinie, uczenie się korzystania z pomocy innych,
  • naukę umiejętności konstruktywnego wyrażania uczuć.

 2. Zawartość programu

Zasadniczą część programu stanowi:

  1. Edukacja – przekazywanie wiedzy odbywa się w sposób aktywizujący uczestników, między innymi przez prowadzenie otwartej dyskusji oraz odwoływanie się do indywidualnych doświadczeń.
  2. Praca nad rozpoznawaniem i zmianą przekonań i postaw osobistych poprzez analizę sytuacji przedstawionych w programie oraz swoich własnych sytuacji życiowych
  3. Ćwiczenia nowych konstruktywnych form myślenia i reagowania w grupie.

Podstawowe treści edukacyjne:

  • Społeczno-kulturalne źródła i okoliczności towarzyszące przemocy domowej /Mity, stereotypy/.
  • Definicja przemocy, jej rodzaje, formy, dynamika, aspekty prawne przemocy.
  • Problemy władzy i kontroli w relacjach międzyludzkich.
  • Planowanie i rozwijanie samokontroli.
  • Komunikacja interpersonalna.
  • Promocja pozytywnych standardów  wartości  i zachowań między innymi: szacunku, odpowiedzialności, bezpieczeństwa, wsparcia emocjonalnego, szczerości, zaufania, dzielenia obowiązków, wspólnego decydowania, okazywanie uczuć, potrzeb, negocjacji i rozwiązywania konfliktów bez przemocy.
  • Alkohol i patologia życia rodzinnego.
  • Seksualność.
  • Dzieci, przemoc i wychowanie.