SZKOLENIA
Zapraszamy do udziału w profesjonalnych szkoleniach dla pracowników pomocy społecznej, oświaty, Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Policji, ochrony zdrowia, kuratorów i innych instytucji zaangażowanych w przeciwdziałanie przemocy
Wszystkie szkolenia odbywają się w Fundacji FENIKS w Rzeszowie ul. Lisa Kuli 1 zgodnie z datami wskazanymi w aktualnościach na stronie Fundacji.
Cena szkolenia do uzgodnienia.
Szkolenia można też zorganizować na zamówienie instytucji na terenie całej Polski.
Wszelkie pytania i zgłoszenia prosimy kierować na adres: kontakt@fundacjafeniks.pl lub tel. 696 081 880, 510748620
Przykładowe szkolenia: (istnieje możliwość opracowania i realizacji szkolenia nie wskazanego poniżej zgodnie z potrzebami zamawiającego)
„Rozpoznawanie Symptomów krzywdzenia dzieci i podejmowanie interwencji”
Program:
1. Formy przemocy wobec dziecka, rozpoznawanie przemocy wobec dzieci, specyficzne i nie specyficzne symptomy krzywdzenia dziecka
2. Konsekwencje stosowania przemocy wobec dzieci
3. Obowiązki prawne – realizacja czterech formy interwencji w sytuacji podejrzenia krzywdzenia dzieci:
Interwencja prawna, cywilna, procedura Niebieska Karta, procedura psychologiczna.
4. Zasady rozmowy z dzieckiem krzywdzonym
5. Przygotowanie do rozmowy z rodzicem dziecka krzywdzonego
6. Pokonywanie własnych trudności i oporów w sytuacji rozpoznania krzywdzenia dziecka
„Kryzys suicydalny. Rozpoznawanie i interwencja”
Program:
- Definicja kryzysu suicydalnego
- Czynniki ryzyka zachowań samobójczych.
- Charakterystyka zespołu presuicydalnego czyli jak to się dzieje, że ktoś podejmuje decyzję o samobójstwie.
- Zasady rozmowy z osobą w kryzysie suicydalnym.
- Interwencja
- Specyfika zachowań samobójczych u młodzieży.
- Rodzina w żałobie po śmierci samobójczej bliskiego.
„Praktyczna realizacja przepisów w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie i realizacji procedury NK”
Program
- Omówienie obowiązków służb w zakresie przeciwdziałania przemocy w kontekście ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie i innych aktów prawnych
- Metody diagnozy zjawiska przemocy – rozpoznawanie przemocy praktyczne metody odróżniania przemocy od konfliktów
- Praktyczne aspekty realizacji procedury NK
- Prowadzenie dokumentacji ZI i GR
- Jak przygotować się do kontroli
„Charakterystyka pracy ze sprawcami przemocy w tym praca socjalna z osobami stosującymi przemoc w ramach procedury NK”
Program:
- Specyfika funkcjonowania osób stosujących przemoc w rodzinie – analiza cech osobowych sprawców przemocy
- Analiza i rozpoznawanie przyczyn stosowania przemocy w rodzinie będące po stronie sprawców
- Pierwszy kontakt z osobą wobec której istnieje podejrzenie , że stosuje przemoc w rodzinie
- Metody rozmów ze sprawcami w kierunku uświadamiania własnej odpowiedzialności za stosowanie przemocy w rodzinie.
- Stosowanie przemocy a alkohol – przyczyna czy mechanizm usprawiedliwiania
- Unikanie mechanizmów manipulacji ze strony osób stosujących przemoc w rodzinie – zapobieganie minimalizacji, zaprzeczania i obwiniania w postawach sprawców przemocy
- Motywowanie do zmiany zachowań przemocowych
- Realizacja oddziaływań korekcyjno – edukacyjnych – założenia i metody pracy
- Praktyczne stosowanie przepisów prawnych związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie ze szczególnym odniesieniem do stosowania ich wobec osób stosujących przemoc w rodzinie
- Obowiązki instytucji w zakresie podejmowania działań wobec osób, co do których istnieje podejrzenie, że stosują przemoc w rodzinie.
- Jak rozmawiać z osobami stosującymi przemoc w rodzinie w zakresie
obowiązujących przepisów prawnych
„Kontakt z klientem trudnym”
Program:
- Definicja tzw trudnego klienta.
- Charakterystyka klienta z zaburzeniami psychicznymi, z uzależnieniem, w kryzysie suicydalnym.
- Charakterystyka kontaktu z klientem agresywnym i manipulującym. Narzędzia ochrony siebie przed manipulacją
- Klient niezmotywowany. Narzędzia wspomagające wzbudzenie motywacji do zmiany.
- Identyfikacja własnych barier w kontakcie z tzw trudnym klientem.
„Mobbing w miejscu pracy – rozpoznawanie, zapobieganie, reagowanie”
Program:
- Czym jest mobbing, jak się objawia czym różni się od form dyskryminacji w zatrudnieniu.
- Specyfika funkcjonowania mobbera i ofiary mobbingu
- Przyczyny, źródła i skutki mobbingu
- Mobbing a konflikt w organizacji – metody pracy zapobiegające eskalacji zachowań mobbingowych w miejscu pracy
- Reagowanie na mobbing w organizacji przed uruchomieniem procedury – kontakt z mobberem i ofiara mobbingu
- Reagowanie na mobbing, sposoby zapobiegania mobbingowi, procedury antymobbingowe w organizacji,
- Mobbing a prawo.
Prowadzenie oddziaływań korekcyjno-edukacyjnych dla sprawców przemocy
(5o godzin – 5 dni)
Program:
- Specyfika funkcjonowania osób stosujących przemoc w rodzinie – analiza cech osobowych sprawców przemocy
- Przyczyny stosowania przemocy w rodzinie będące po stronie sprawców
- Pierwszy kontakt z osobą wobec której istnieje podejrzenie , że stosuje przemoc w rodzinie
- Uświadamianie własnej odpowiedzialności za stosowanie przemocy w rodzinie
- Stosowanie przemocy a alkohol
- Unikanie mechanizmów manipulacji ze strony osób stosujących przemoc w rodzinie – zapobieganie minimalizacji, zaprzeczania i obwiniania w postawach sprawców przemocy
- Motywowanie do zmiany zachowań przemocowych
- Realizacja oddziaływań korekcyjno – edukacyjnych – założenia i metody pracy w ośmiu obszarach tematycznych zgodnie z metodą z Duluth
„4 dniowe – Specjalistyczne Szkolenie z zakresu przeciwdziałania przemocy w Rodzinie”
Program:
Dzień 1
Charakterystyka zjawiska przemocy, rozpoznawanie przemocy, obowiązki prawne służb w sytuacji podejrzenia przemocy m.in. w ramach Zespołów Interdyscyplinarnych.
Dzień 2
Charakterystyka osoby doświadczającej przemocy, formy pracy z osobami doświadczającymi przemocy, budowanie planu pomocy rodzinie uwikłanej w przemoc
Dzień 3
Charakterystyka sprawców przemocy, podejmowanie pierwszego kontaktu ze sprawcą, motywowanie do zmiany, podstawy programów korekcyjno-edukacyjnych dla sprawców przemocy
Dzień 4
Rozpoznawanie symptomów krzywdzenia dzieci, podejmowanie interwencji wobec dziecka krzywdzonego, kontakt z rodzicami dziecka krzywdzonego, podejmowanie interwencji. Cztery modele interwencji: prawna, cywilna, psychologiczna i NK